Marthes-mat blogg

torsdag 7. mai 2015

Våren er underveis

Kjære Dagbok
Jeg har hatt mye å konsentrere meg om i den siste tiden at jeg har glemt å fortelle deg om det.  En liten nyhet vil jeg fortelle deg om, jeg har fått batteridrevet rullestol slik at jeg skal kunne bevege meg lettere i nærmiljøet. Jeg var helt i mot dette for jeg liker best å bruke min egen kraft for å rulle rundt, men har lovet fastlegen min å gjøre teste ut den nye stolen når vi skal på skogstur på lørdag.

I går investerte jeg i noe helt nytt som jeg har vært motstander av før. Jeg liker best å bake brød for hand men fikk tips at brødmaskin kunne gjøre arbeidet like bra. Etter å ha testet en slik maskin i går så ble det investert i en til i dag som Kristine skal ha i hovedhuset. Veldig lettvint bare blandet ingredienser sammen i steke beholderen  og maskinen gjør alt sammen. Det tok 2.5 time for å bake grovbrød.  Jeg regnet ut at ett brød laget i maskinen kostet kr 8,- pr stk. Nå kan vi heller konsentrere oss om å bake grove rundstykker og kaker vi spiser i helgene.

Vi har kjøpt brød i butikken men syns det ikke smaker så godt som vi selv lager. Det samme er med rundstykker. Når de deles syns jeg dette minner mer om luftboller. 

Helgen nærmer seg og vi skal ta det rolig hjemme ettersom vi var i Bærum / Sandvika forrige helg. Kristine og Maria var hos faren sin i Sandvika mens jeg og Lene var hos mine foreldre i vår leilighet vi har i kjelleren der.  Vi var ikke alene der, vi hadde med oss Marias pus og min Stine. De er alltid med når vi kjører til Bærum / Sandvika.  Bare når vi reiser til Spania eller Moskva at faren til Lene tar ansvaret for våre firebente venner. Vi ville aldri reise bort og la våre venner bli igjen hjemme uten tilsyn, mat og drikke.

Nå er det snart tid for å lage lunsj her og etterpå skal jeg begynne å oversette bestemors matoppskrifter til norsk slik at jeg kan sette dem inn i min rosa matblogg. Jeg har fått mange god tilbakemeldinger at bestemors mat er kjempegod, men jeg har også fått noen negative meldinger som jeg syns minner om mobbing og sjikane mot meg. Men jeg bryr meg ikke om slike meldinger lenger. Har nettrollene glede av å sende meg negative meldinger så får dem bare gjøre det, jeg sender dem bare rett i avfallskurven.


Ha ei god helg mine lesere.