Marthes-mat blogg

mandag 14. april 2014

Påskeferie



Kjære Dagbok
Lørdag kjørte jeg og Lene til vår leilighet hos mine foreldre i Bærum. Pusen min Stine var med i kattehuset sitt bak i bilen. Vi brukte bilen til Lene. De andre er igjen hjemme i huset i skogen.

I dag har jeg, Lene, Mamma og søs vært på Svinesund og handlet inn mye rimelig mat og drikke. Vi brukte 2 biler så det ikke skulle bli så trangt om plassen. Når vi kommer oss tilbake til huset i morgen skal jeg begynne å lage mye god mat av karbonadedeigen og stekene vi kjøpte. Ikke alt er billig i Sverige så man må vite hva man skal ha og hva dette koster hjemme.

Vi hadde med oss kjølevesker til å oppbevare maten i på turen hjem. Vi stoppet på veien hjem og kjøpte oss en meget god middag.

Påskehelgen får vi besøk av mine foreldre, søs og Anders, faren til Maria og Kristine. Håper på fint vær for vi har planer om å grille ute med kullgrillen. Vi har EL- grill hvis det ikke skulle bli så bra vær at kullgrillen ikke kan brukes, men vi syns maten blir mye bedre på den kullgrillen.

Påskeaften er fast tradisjon hjemme hos oss at jeg lager noe ekstra godt til middagen som vi bruker å spise kl 17:00. I år blir det ei fin stek som jeg fikk kjøpt på Svinesund med tilbehør. Resten av dagene er det andre som står for middagen slik at jeg skal få litt fri jeg også.

Jeg føler meg trøtt og veldig sliten nå så nå skal jeg først spise pizza som Lene holder på å steker og etterpå rett i køya og slappe av til kjøreturen hjem i morgen.

Jeg ønsker alle mine lesere god påske.