Marthes-mat blogg

søndag 9. juni 2013

Ukeplan i huset i skogen



Kjære Dagbok
Vi reiste hjem til huset i skogen på søndag etter vi hadde hentet Nadya på Gardermoen. Mamma ble med oss oppover men da i sin egne bil. Hun ble til torsdag da hun kjørte hjem igjen til pappa.

Det har ikke skjedd så mye i livet vårt denne uken utenom det vanlige timeplanen vår, som vi følger hver uke.

Jeg holder på med hjemmetrening ca 90 min hver kveld der jeg utfører øvelser, Kristine hjelper meg med å gjøre øvelsene riktig. Jeg må trene helt naken for at klær ikke skal hindre meg å få utført øvelsene. Vi har eget treningsrom i huset der jeg er mye inne. Jeg følger fast tid på min trening som begynner kl 17:30 til kl 20:00 da er jeg ferdig og ute av dusjen.

Vi har innført fast bakedag som er på onsdag, da baker vi grove rundstykker og brød for det brukes mye av når 4 sultne jenter skal ha mat.

Handledag er torsdag da handler vi inn det vi trenger for 1 uke. Fredag brukes til å lage middagsretter i en 15 liters kjele som blir delt opp i porsjonspakker og lagt i fryseren så vi kan ta opp igjen til lettvin middag senere.

På kvelden har vi noe vi kaller for nattmat som er ca kl 21:00, da spiser vi tomat eller spinatsuppe med egg eller nistepakken som jeg eller Kristine har laget til alle sammen.

På dagtid jobber jeg hjemmefra (pc og internett) med noe jeg har tatt på meg, jobber 3 dager 3 timer pr dag alt ettersom hvor mye jeg har fått inn av arbeidsoppgaver som skal ferdigbehandles før det leveres tilbake.

Kristine er min MPA assistent og når hun ikke hjelper meg arbeider hun 35% stilling med å ordne med dokumenter i forbindelse med eiendomssalg for et eiendomsfirma i Oslo som har ansatt henne med arbeidsoppgaver hun gjor hjemmefra. Helt perfekt for oss begge at hun kan arbeide på denne måten.

Akkurat nå holder vi på å planlegge familiefesten vi skal ha her lørdag 22 juni. Da skal vi samle hele familien til god mat og hyggelig sammenkomst.