Marthes-mat blogg

torsdag 18. april 2013

Kristine flytter



Kjære Dagbok
Min MPA Kristine flytter fra oss, hun og Nadya ønsker noe for seg selv. Men hun flytter ikke så langt unna oss. Vi har leilighet nede i kjelleren som har vært utleid til nå. Hit ned flytter Kristine og Nadya. Det blir en stor overgang for Kristine som har bodd sammen med meg og Lene i snart 2 år.

Kristine skal fortsette å arbeide som MPA assistent for meg og det blir samme som før. Denne uken har vi hjulpet så godt vi kunne med å ordne møbler som vi var heldige med å få brukt fin sofasalong 1+2+3 sittegruppe og salongbord. Jeg og Lene står som ansvarig for å låne ut leiligheten til dem med hvitevarer og møbler. Vi har kjøpt inn vaskemaskin, komfyr, microovn , kombiskap og dobbelseng med gode madrasser til leiligheten.

Resten dem trenger skal de ordne med selv. Det eneste vi har igjen å hjelpe dem med er å få tak i en tv montør som kan sette opp kabel fra vår parabol så de kan kople seg på og vaktselskapet som vi har vår alarm tilknyttet for å kople inn tyveri og brannfølere i leiligheten.

I dag har jeg og Kristine hatt vår ukentlige bake dag. Vi har baket 6 brød og 60 grove rundstykker som vi deler mellom oss. Kristine har blitt bortskjemt på hjemmebakt og har mistet smaken på kjøpebrød og det syns jeg er kjempebra.

I morgen skal vi på vår ukentlige handletur, tenkte å handle i en butikk vi aldri vært i før. Har ikke bestemt oss ennå om vi skal handle hos Coop Obs eller Coop Extra. Dette medfører at vi må kjøre ca 5-6 mil, men vi tar med oss lunsj pakken og koser oss med nistepause etter vi har fått handlet det vi skal ha. Kristine liker å kjøre bilen min så hun sier aldri nei til en slik tur.