Marthes-mat blogg

søndag 24. mars 2013

Alt er pakket og klart



Kjære Dagbok
Nå er endelig alt vi skal ha med oss til vårt ferieparadis i Spania pakket og klart til i morgentidlig når vi skal reise. Taxi er bestilt så vi slipper å bruke egen bil som må betales ei dyr leie for mens vi er borte.

Vi har kun med oss hånd bagasje som kan være inntil 10 kg. Trenger ikke så mye klær der nede i naturist landet. Skulle vi mangle noe kjøper vi det heller der nede og la klærne ligge igjen i sommerhuset til vi kommer tilbake i juli måned. Vi har dessutten litt klær liggende i sommerhuset fra i fjor.

I forrige uke satte vi opp liste over hva vi skulle ha med oss og nå har vi sett over noen ganger at alt på listen ligger i bagasjen vår.  Vi har også vekslet penger til Euro i tilfelle vi skulle få problemer med våre Visa kort der nede. Best å ta forhandsregler, fordi i fjor når vi spiste ute en kveld at vi fikk problem med å betale med Visa så Lene og Kristine måtte løpe rundt å lete etter en minibank. Det var ikke noe hyggelig å få oppleve.

Vi gleder oss alle sammen så det blir nok ikke så mye soving i natt. Vi må opp av køya kl 03:30 slik at vi er klar til taxi kommer noen timer senere. Jeg har tatt med meg noen minnekort med lydbøker som jeg setter i mobilen min og lytter til når jeg skal slappe av på flyturen.