Marthes-mat blogg

mandag 26. desember 2011

Julefeiring


Kjære Dagbok
I går fortsatte vi julefeiringen med god mat og godt drikke. Mamma og pappa reiste hjem etter lunsj, søs og Anders reiste hjem i dag etter frokost. Vi har bestemt oss for å reise tilbake til Oslo på fredag. Vi 4 jentene er invitert til søs på nyttårsaften.

Vi overrasket vår kjære venninne Kristine med mye fint i gaver på juleaften. Vi hadde kjøpt en del fine klær til henne og digital camera som jeg, Lene, Nadya og søs hadde betalt sammen til henne. Så i går testet hun klærne med å prøve dem på seg og jeg fotograferte henne hver gang med noe nytt på seg. Men Kristine har også vært aktiv med camera selv. Hun har tatt så mange bilder av faren sin, av oss og selvsagt Nadya da hun dusjet.

Vi gjør ikke så mye i disse juledagene, slapper mest av. Lene sitter å spiller pc spill som hun fikk av meg. Hun liker å kjøre bil på pcen så jeg ga henne 2 avanserte spill + gullkjede. Jeg fikk også gullkjede av Lene i gave og rød Adidas joggedress pluss noen gaver til.

Av faren fikk Kristine penger, det gjorde også jeg og Lene. Det syns vi var overraskende men hyggelig at han også tenker på oss.

I går kveld begynte stormen og vi hadde litt flaks at vi fikk kokt egg og varmet te vann før strømmen forsvant ved kl 22:00 tiden. Da var det å få frem te lysene og lommelyktene. Men det var også koselig å sitte der med te lys å spise nattmat. Faren til Kristine fortalte en skummel spøkelse historie så vi hadde nok litt problem med å sove etterpå.

Faren til Kristine reiser i morgen etter lunsj så da blir vi alene til vi reiser på fredag. Selv om det er hyggelig med besøk er det også godt at det går tilbake til det normale livet.

Oppps, jeg holdt på å glemme noe viktig. Kristine fikk en helt spesiell gave av faren. Da hun åpnet den var det invitasjon hjem til der han bor i Miami i Usa. Men ikke nok med det, det var også invitasjon til meg og Lene også for at vi tar oss så godt av Kristine og gir henne et godt hjem. Jeg ble helt målløs da jeg leste dette på julekortet som fulgte med invitasjonen.

Vi snakket om å kanskje reise til usa i påsken eller ta ei langhelg hos hennes far litt utpå våren eller sommeren.