Marthes-mat blogg

mandag 5. desember 2011

Dagen derpå


Kjære Dagbok
Hvordan jeg føler meg nå? Det er litt uvirkelig at jeg endelig har giftet meg og det med min Lene. Da vi forlovet oss planla vi også at vi skulle gifte oss før jul og at kun den nærmeste familie skulle vite om det. I planen vår var at vi skulle bli viet av en fra Tingretten, men da vi fikk tilbud om dette huset som vi har nå var valget enkelt. Vi ville ha hjemmevielse. Det var vårt høyeste ønske.

Det trenger ikke å koste så mye penger når man skal gifte seg. Vår vielse kom på kr 12000,- med alle utgifter betalt. Nå laget vi all mat selv, pyntet i stuen hvor vielsen foregikk.

Da vi ble kledd nakne og dyttet under den samme dynen på bryllupskvelden var vi begge så trøtte og slitne at vi sovnet. Men jeg våknet igjen etter noen timer og følte at jeg var sulten. Lene våknet også og bestemte meg for å ta en rulletur ut på kjøkkenet etter noe å spise. Så langt kom jeg ikke før jeg ble jaget tilbake til soverommet av min tante. Hun ga streng ordre at vi skulle holde oss under den samme dynen og sette i gang å elske. Så jeg ringte etter Kristine som kom med et fat med 6 skiver med laks og eggrøre og ei kanne varmt vann så vi fikk te. Mamma kom med varm lapskaus til oss, hun brydde seg ikke noe om hva tante sa og mente om den saken.

Tante er snill men hun kan være veldig streng noen ganger som det som skjedde på badet. Lene lurte på om hun var i slekt med denne løytnanten i Bodø fra denne tvangsbadingssaken.

I går (søndag) holdt vi oss for det meste i sengen etter en varm dusj på morgenen. Gjestene reiste hjem etter lunsj. Nadya og Kristine ville være våre tjenere så vi fikk servet mat og drikke på sengen hele dagen.

Men da klokken nærmet seg 18:00 hadde vi begge fått nok av dette opplegget og vi sto opp, kledde på oss joggedressene og rullet ut i stuen. Vi var litt sultne og jeg hadde lyst på pizza så da laget vi det som vi alle 4 spiste.

Jeg serverte Robinson burgere (vegetar) i vår vielse middag. Tante og onkel fra Moscow syns det virkelig var kjempegode for de selges ikke i Russia. De lurte på hvor jeg hadde kjøpt dem og jeg sa de kommer fra SmartClub. Mamma har vært innom der i dag etter en pk på 10 stk som tante og onkel tar med seg hjem når de forlater Norge i løpet av uken.

Hva jeg og Lene sa til hverandre på russian da vi satte ringen på hverandres fingre? Tja det får nok bli vår hemmelighet.