Marthes-mat blogg

søndag 18. desember 2011

Helgrapport for 17-18 des


Kjære Dagbok
På fredagsettermiddagen kom endelig jenta mi hjem igjen til meg. Etter vi hadde spist middag tok vi oss en tur inn på soverommet for å slappe av og kose oss litt sammen for 5 dager uten kos for meg med jenta mi er lang tid.

Lørdag feiret vi min 25 års dag. Jeg har egentlig bursdag den 20. des men vi syns det er litt for tett juleaften og har valgt å feire dagen min siste lørdag før julen begynner. De som var med å feire dagen min var mamma, Lene, Kristine, Nadya og søs. Jeg hadde ønsket meg noe jeg kan spise og det fikk jeg av alle sammen. Jeg hadde laget grillet kylling med tilbehør og baket marsipankake som mine gjester fikk.

I dag søndag har vi pyntet i huset til jul med julepynt. Lene og Kristine var på Europris i går og kjøpte inn noe nytt innenfor julepynt for det hadde vi lite av. Så nå er det i huset mange nisser og annet pen pynt. Juletreet får nok vente noen dager får vi begynner med det.

I dag har vi hatt delt arbeidsoppgaver. Mens Lene, Kristine og Nadya skulle vaske og pynte i huset til jul, har jeg og mamma laget en kjele med 15 liter lapskaus som vi også hadde til middag i dag. Det som ble igjen ble delt i en mindre kjele for bruk i morgen og noen pakker ble lagt i fryseskapet for bruk senere.

I kveld tenkte jeg på å lage tomatsuppe med kjøttboller og grønne erter oppi samme kjelen for jeg og sikkert de andre jentene er lei av å spise skiver til kveldsmat hver kveld.

Jeg sitter å skriver på handlelisten min for vi skal kjøpe inn det vi mangler i morgen. Jeg vet at butikkene har åpent i dag, men det er bedre å handle i morgen når de får inn ferske varer og det er nye tilbud i den mat butikken vi handler fast i her på Lillehammer.