Marthes-mat blogg

søndag 19. februar 2012

En mørk tunnel


Kjære Dagbok
På fredag fikk jeg se noe som jeg hadde håpet at jeg aldri mer skulle få oppleve. Mine egne erfaringer og opplevelse sto plutselig helt klart foran mine øyne. Det blir for vanskelig å forklare dette for deg, men noe hyggelig er det ikke.

Noen ganger når jeg føler meg nedfor er det som jeg ruller inn i en mørk tunnel. Da foretrekker jeg å være alene i sengen med dynen over hodet. Lene vet om at jeg vil det og lar meg være i fred. Fra fredag har jeg vært langt inni og ute av den mørke tunnelen. Jeg vet at jeg er heldig som har 2 jenter her som tar hand om meg på deres beste måte. En gang tok mamma med meg til en psykolog men jeg ga denne mannen klar beskjed med det samme at jeg nekter å åpne meg for fremmede menn. Så bare sperr meg inne på et sykehus, jeg snakker ikke mer av den grunnen.
Jeg snakker med Lene og Kristine, de forstår meg ettersom de begge kjenner meg godt og jeg føler at dette er mye bedre behandling enn å snakke med fremmede menn.

Jeg føler meg sånn ca 40% ok i dag. Nok om det. I går var vi jeg, Lene, søs, Kristine, mamma og 2 av hennes venninner på naturistbading igjen. Det var virkelig herlig å få være naken i vannet igjen for det er lenge siden sist. Søs overtok som MPA for meg denne dagen for hun syns at Kristine og Lene skulle ha frihet til å trene på vannballett. Så søs hjalp meg med trening i vannet og i dusjen etterpå. Kle på meg klarer jeg som oftest selv. Etterpå reiste vi hjem til søs på middag og sov over der til i dag. Vi 3 jentene fikk låne boblebadet og vi slappet av i det varme vannet etter en stund i søs sin nye badstue. Kristine var trøtt så hun vandret inn på gjesterommet for å slappe av til nattmaten var ferdig. Vi fikk hjemmelaget pizza med vin til. Men ettersom jeg bruker medisiner fikk jeg alkoholfri vin. Syns den uten alkohol er like god som den med.

Da vi kom hjem etter lunsj fant jeg tilbake til sengen for jeg følte meg utslitt igjen. Slappet av noen timer før Kristine kom og spurte om jeg ville hjelpe henne å lage grønnsakssuppe. Jeg ble glad at hun ville ha hjelp av meg så vi delte opp grønnsaker og poteter og kokte suppen. Når vi skulle spise kom Nadya som endelig hadde våknet ettersom hun har sovet etter hun hadde arbeidet nattvakt i helgen.

Så da var det 4 sultne jenter som spiste suppe i dag. Vi skal koke wienerpølser i kveld og spise dem i pølsebrød som kveldsmat.  Så nå skal jeg igjen slappe av noen timer før jeg må ta kveldsdusjen før det blir aktuelt med sovetid for kvelden her.