Marthes-mat blogg

søndag 12. februar 2012

Dusje naken


Kjære Dagbok
Det jeg vil fortelle deg i dag har ikke noe med sex å gjøre selv om tittelen skulle tilsi det. Men jeg ønsker å få frem min mening om å dusje naken i garderoben i offentlig bad.

Nå er det slik at vi liker best å bade i basseng nakne på naturistbading. Det er mye behagelig for kroppen å være naken i vannet, dusjen og sitte i badstue etterpå. Jeg trener i vannet og med klær på meg får jeg ikke alltid utført min trening slik den skal gjøres. Trusen min kommer i veien når mine ben skal utføre øvelser og det gjør vondt noen ganger i underlivet.

Men ikke alle steder kan vi få oppfylt vårt ønske og må bade der det er påbudt med badedrakt eller bikini på kroppen. Det er greit det.
Men etterpå i dusjen er det mange jenter som dusjer i badeklærne eller med trusen på seg. De tør ikke av en eller annen grunn å dusje nakne sammen med fremmede. Dette forstår ikke vi som dusjer nakne. Når det er bare jenter / kvinner i dusjrommet burde dette ikke være noe å være redd for å vise frem hele kroppen sin slik den er skapt.

Det samme gjelder i badstuen, de sitter der i våte klær mens vi tar de klærne av oss og tar badstue naken for det er mye behageligere. Og da er det mange som stirrer på oss og lurer nok på hvordan vi kan gjøre dette.

En grunn til at unge jenter er så sjenerte med og ikke tørre å dusje naken med samme kjønn kommer mest sannsynlig at de er opplært slik av sine egne sjenerte foreldre. Men vi har sett at mange av disse jentene er hel brune på kroppen så det å sole seg naken i solen da er de ikke sjenerte men i dusjen med samme kjønn er de for redde for å vise seg frem.

Men dette er det ikke lett å bli klok på. Jeg og min søster har blitt opplært av våre foreldre at det å være naken er helt naturlig. Også Lene, Kristine og Nadya føler dette på samme måte som oss. Kristine har jeg lært opp at det å være naken sammen med jenter er helt naturlig.