Marthes-mat blogg

fredag 18. november 2011

Leddsmerter


Kjære Dagbok
Noen ganger får jeg disse leddsmerter, men mest moderate smerter og noen ganger voldsomme smerter som gjør at jeg ikke klarer å gjøre noe selv, men må bli liggende i sengen. Det er det bra for meg at jeg har nå 2 jenter som hjelper meg med det jeg må gjøre.

På onsdag brøt det ut disse voldsomme leddsmerter som har gjort at jeg har måtte ligge i sengen i 2 dager. Men min kjæreste Lene har vært der hele tiden og trøstet meg og gitt meg smertestillende medisin. Kristine har servert meg så god mat jeg at jeg nesten er redd for at jeg kommer til å bli fet hvis jeg ikke snart kommer meg opp igjen til normalt nivå.

Nå har jeg endelig kommet meg opp fra sengen selv om det gjorde noe veldig vondt i kroppen. Jeg tenkte jeg ville dusje men da med hjelp av Kristine. Selv om jentene har vært over kroppen min med vaskeklut blir det ikke det sammen som en god varm dusj. Jeg som dusjer 2 ganger om dagen har virkelig savnet å gjøre det. Men først skal jeg og jentene inn i badstua vår for å få varmet opp kroppen min.

Mine leddsmerter har jeg i nakke, rygg, armer, fingre og nedover høyre ben som er litt følelse i. Men jeg er født vrang og egen så i ettermiddag fikk smerter være smerter og Lene hjalp meg opp i stolen min. Jeg har også savnet treningen min når jeg har ligget i sengen. Så i morgen uansett hvor enn vondt det gjør skal jeg prøve å trene en liten stund igjen. Men mine leddsmerter bruker å komme igjen for full styrke med en gang det blir kuldegrader.

Mamma kommer oppover med toget i morgen og skal være til om tirsdag. Hun sa hun ville være med meg når jeg skal trene. Lene skal hente henne på togstasjonen. Jeg tror det er best at jeg holder meg hjemme og inne i huset i varmen.