Marthes-mat blogg

søndag 13. november 2011

Helg Rapport fra Lillehammer


Kjære Dagbok
Vi 3 jentene reiste nordover på fredagsettermiddag og vi var fremme rundt kl 16:30. Det første vi gjorde var å tenne opp i vedovnen for å få litt varme i stue og kjøkken. Vi har panelovner som står på når vi er i Oslo så kaldt var det ikke i huset. Badstua ble også satt på for vi bruker den en del etter jeg er ferdig med treningen min.

På torsdag hadde jeg og Kristine handlet på Meny der kjøpte jeg blant annet 4 kg med fersk tynnribbe, medisterpølse, innmatpølse og mye kål. Vi tenkte at i helgen skulle vi smake på julematen på forskudd. Jeg laget hjemmelaget surkål til maten som ble veldig god.  Så på fredagskvelden og lørdag spiste vi julemiddag og det som ble til overs har jeg frosset ned i fryseskapet i pakninger for senere bruk.

I denne helgen har vi ikke gjort noe spesielt utenom å slappe av. Men vi har vært mye ute i naturen om dagen og det har gjort oss trøtte tidlig på kvelden så vi har sovet før enn vi ville ha gjort i Oslo.

Foruten å slappe mye av har jeg og Kristine bakt marsipankake. I dag er det farsdag og vi jentene har vært på middag hjemme hos Lenes far og samboer. Kaken fikk Lenes far som gave. Min pappa fikk en innpakket gave da før jeg reiste på torsdag. Til middag fikk vi biff med ris, saus og vegetarsalat.

Etter at vi alle hadde smakt på min kake og drukket te reiste vi tilbake til huset vårt gode og mette. Da var vi trøtte så vi sov i noen timer.

Søndager tar jeg meg fri fra hjemmetreningen min. Jeg skulle kanskje ikke ha gjort det, men Lene sier at det å trene for mye er heller ikke så bra for kroppen. Hun har anbefalt meg å trene i 90 min heretter og ikke i 120 min som jeg har gjort til nå.