Marthes-mat blogg

lørdag 5. november 2011

Hjemme i Oslo igjen

Kjære Dagbok
I går kveld var vi 3 jentene invitert hjem til lenes far og samboer på aftenmat. Vi fikk servert laks, eggrøre og spekemat med brød. Vi var ikke tilbake i huset vårt før kl 23:00 og da sovnet vi veldig fort også.

På kjøreturen hjem snakket vi om å reise tilbake til Oslo i dag og etter å ha pakket i dagtidlig reiste vi. Men alle vi var triste å reise fra det fine huset og haven vår. Jeg hadde ikke noe særlig lyst å reise derfra, men jeg skjønner godt at jeg ikke klarer meg alene der.

Vi reiste kl 09:00 og var hjemme i Oslo kl 12:30, vi kjørte Lene og Stine hjem og etterpå reiste jeg og Kristine til Meny for å handle inn noe mat. Mesteparten av maten vi handlet i går la vi i fryseskapet vårt i huset før vi reiste derfra.

Etter å ha sittet i bilen i nesten 3,5 time følte jeg at kroppen min trengte å hvile i sengen og det gjorde jeg da vi kom fra Meny.

I dag har vi tatt en enkel middag som besto av hamburgere i brød med masse salat til.

Det er litt uvant å komme hjem hit til en liten leilighet når jeg i 2 uker har vært vant til å rulle rundt i et stort hus og have å være ute i. Men vi får se hva legen sier om ankelen til Lene på tirsdag. Hvis hun fremdeles blir sykmeldt lengre så kan hende vi reiser oppover igjen. Men denne uken har Kristine fullt opp på skolen med forelesninger.

I kveld skal vi dele og kose oss med ett par flasker vin med grillet kylling og salatblandingen min. Jeg har lånt en av pappas dvd filmer vi skal se i kveld. Filmen heter 4 never i Rio med Bud Spencer og Terence Hill.