Marthes-mat blogg

lørdag 8. oktober 2011

Hjemme er best

Kjære Dagbok
Jeg ble sendt ut fra sykehuset i går kveld kl 17:45. Lene og søs kom og hentet meg og kjørte meg hjem. Da jeg kom hjem hadde MPA assistent Kristine laget tomatsuppe og eggomelett til meg. Hun hadde rett, jeg var sulten da jeg kom hjem.

Selv om hjemme er best hadde jeg det bra på sykehuset. Jeg kunne gjerne ha blitt der til mandag. Alle ansatte var hyggelige og servicen var på topp så dette ble godkjent av meg. Det beste sykehuset jeg har vært på.

I dag kom søs på besøk med en kjele full av grønnsakslapskaus som vi skulle ha til middag. Vi alle 4 spiste middag sammen og det som ble igjen ble pakket inn i plast bokser og lagt i fryseskapet.

Jeg har også fått treningsforbud i 4 uker etter den operative behandlingen. Men overlegen på sykehuset mente at jeg kunne begynne med litt lett trening etter 2 uker. Stingene skal fjernes om 10 dager. Det ordner legen min.

Lene har tatt på seg ekstra vakt i morgen, ikke for å tjene penger men for å arbeide inn så hun kan ta ut 2 ukers avspasering i desember. Hun har 1 uke med ferie til gode. Når huset vårt blir ferdig i november er vår plan at vi skal bo disse 3 uker i det nye huset vårt i desember slik at vi kan feire jul og nyttår der.

Jeg har Kristine som er snill og god til å hjelpe meg med det jeg ikke klarer selv. Hun sier hun skal lage noe ekstra godt til middag til oss i morgen men vil ikke si hva det er.