Marthes-mat blogg

torsdag 13. oktober 2011

Handletur med MPA assistent Kristine

Kjære Dagbok
I dag har jeg og Kristine vært ute på handletur for å handle inn matvarer for 1 uke slik vi pleier. Vanligvis er det Lene som handler etter jeg har skrevet handleliste. Men ikke alltid holder vi oss til denne listen, men kjøper det vi har lyst på å spise.

Men ettersom Lene var utsatt for ulykke på jobben, ble jeg med ut og handlet. Kristine sa hun kunne gjøre dette alene, men jeg hadde lyst å være med for det er snart 1 uke siden jeg har vært ute av huset.

Vi handlet i 2 butikker for å kjøpt det vi skulle ha. Jeg må til SmartClub for å få kjøpt vegetarburgere og annen vegetarmat. Men resten av matvarene ble handlet hos Meny. Jeg liker deres butikk for dem har så godt utvalg av frukt, grønt og ferske kjøttvarer.

Også denne gangen hadde vi med oss hjem en bærepose full av frukt og grønnsaker. Jeg spiser omtrent 3-4 tomater pr dag for jeg syns det er så godt. Tomat og agurk på skive er noe jeg spiser mye av.

På Smartclub fikk jeg også kjøpt meg ny Verbatim ekstern harddisk 500GB som jeg trenger til bilder og programvare. Kostet bare kr 399,-

Jeg kjøpte skinkestek på ca 2 kg som jeg nå holder på å steke som vi skal bruke til middag i morgen og som pålegg eller middag senere.

Jeg glemte heller ikke mine lammekoteletter da jeg var i butikken. Jeg kjøpte 10 stk. Jeg har lagt dem i fryseskapet og skal steke alle sammen i løpet av helgen. Det ble også kjøpt inn ekte karbonadedeig som jeg skal steke store hamburgere og kjøttboller av. Kjøttkaker laget av karbonadedeig syns vi er godt til middag med hjemmelaget brun saus.