Marthes-mat blogg

søndag 30. oktober 2011

Helgbesøk

Kjære Dagbok
I helgen har vi hatt besøk av mamma, pappa og Nadya. De kom på fredagskvelden. Jeg hadde laget i stand middag som vi alle spiste sammen.

På lørdag ville mamma, pappa og Nadya rydde opp i haven vår med å fjerne løv og annet haveavfall. Jeg var ute sammen med dem hele dagen. Litt senere når dem var ferdig tok pappa og Nadya med meg på skogstur.

Det var artig syns vi alle da vi kom hjem igjen da hadde mamma varmet opp hjemmelaget lapskaus som hun hadde med seg fra Oslo.
Etter middagen slappet vi jentene av litt med å se tv.

Lørdagskvelden laget pappa en kjempestor pizza med mye grønnsaker og grillet kylling. Pappa er veldig flink med å lage pizza. Han bruker ferdig bunn fra Peppes pizza som kjøpes i butikk. Vi spiste kanskje litt mer enn vanligvis bruker. Jeg var så sliten og trøtt at jeg sovnet kl 20:30. Det er veldig lenge siden at jeg har sovnet så tidlig på en lørdagskveld.

I dag laget jeg skinkestek med hjemmelaget surkål og mandelpoteter til middag som vi spiste sammen. Mine foreldre og Nadya reiste tilbake til Oslo kl 16:00. De var så fornøyd med helgbesøket og gleder seg til å feire julen her i dette huset sammen med oss.

Etter at klokken ble stilt 1 time tilbake i dag er jeg blitt helt døgnvill. Når man er vant til å våkne om morgenen kl 06:00 så da vil jeg med dette klokkeslettet våkne kl 05:00. Som sagt helt døgnvill til jeg kommer inn i den gamle døgn rutine igjen, men det vet jeg av erfaring vil ta en god tid.