Marthes-mat blogg

søndag 6. februar 2011

Papirløs på Lillehammer

Kjære Dagbok
Vel, helt bokstavelig var det vel ikke, men under kjøreturen til Lillehammer på fredag oppdaget jeg at mitt bankkort og ID kort ble liggende igjen på kontorpulten min hjemme. Men lommeboken med mine penger fikk jeg med meg.

Vi reiste hjemmefra kl 10:00 og var på Lillehammer kl 14:00. Da hadde vi stoppet på underveis og spist nistepakken vår. Denne helgen skulle vi hjem til Lenes familie (far, samboer og søs)

Til middag fikk vi hjemmelagde kjøttkaker, brun saus, poteter, grønnsakblanding og tyttebær. Mmm veldig godt. Lene skulle på byen med noen av sine ”gamle” venner og jeg valgte å bli hjemme hos faren og samboer.
Moren til Lene døde av kreft da Lene var 8 år.

Jeg hygget meg med dem en stund før jeg krøp opp i sengen og begynte med å surfe på nettet. Var innom ----Sett Maria Amelie fri---- og chattet med noen hyggelige personer. Lene kom hjem fra byen rundt kl 00:30, tror jeg, husker ikke helt hva klokken var.

På lørdag vaknet jeg kl 10:00 så var det inn på badet for å stelle seg. På formiddagen reiste jeg og Lene ned på Strandtorget (Kjøpesenter v/ Mjøsa) og handlet inn masse grønnsaker for i morgen skal jeg lage en stor kjele med vegetarsuppe.

Da vi kom tilbake til familien lurte samboeren på om jeg ville ha et varmt bad. (De har dusj og badekar). Jeg sa at det hadde jeg veldig lyst på, for varme tar vekk smerter jeg har. Faren til Lene tappet i vann i karet, mens Lene hjalp til å kle av meg alt sammen. Så hjalp faren og Lene meg opp i karet. Det var virkelig herlig i å ligge i det varme vannet. Jeg skulle ønske at jeg hadde slikt hjemme (Vi har ei lita badstue, så det hjelper det også)

Så fikk Lene også lyst til å bade, hun kledde av seg og kom opp i til meg. Vel..kjære dagbok… to jenter i badekar kan få noen og enhver til å tenke på litt av vært, men det skjedde ikke noe sånt her. Så kom faren tilbake opp av karet og pakket meg inn i et stort badehånkle. Så var det faste etter jeg har dusjet eller som nå badet, innsmøring av huden min med bodylotion. Lene hjalp meg, hun tok de områdene på kroppen min jeg ikke kommer til. Så var det på med joggedressen og ut til de andre i stuen.

Så lagde jeg og Lene hjemmelaget pizza som vi spiste på kvelden.
På søndag reiste vi kl 09:00 og var hjemme igjen kl 13:30
Borte bra, men hjemme best.