Marthes-mat blogg

onsdag 26. september 2012

Mye vi ikke forstår



Kjære Dagbok
I går fikk vi en trist melding, mormoren til en av våre gode venner hadde reist hjem til Gud. Vår venn og mormoren hadde hatt mye kontakt og de hadde også vært på mange fine turer i naturen og etterpå hyggestund i en campingvogn som mormoren hadde. Det blir underlig i begynnelsen nå å ikke få telefon fra mormor om å hjelpe henne med forskjellige saker. Dette kommer han til å savne det er helt sikkert. Men livet må gå videre og da har han mange gode minner om mormor han kan tenke på hvis savnet skulle bli for stort.

Jeg vet at mange ikke tror på et liv etter døden men vi her i huset i skogen gjør det. Lene tror hun skal møte igjen sin familie når den tiden kommer at hun skal reise fra jorden for godt. Lene har forklart at hun har følt at moren hennes i nærheten av seg mange ganger uten at hun kan se henne.

Jeg er ikke redd for å reise fra denne jorden når jeg vet at jeg skal få være sammen med Lene og Kristine et annet sted og da slipper jeg også å være avhendig av rullestolen min.

Det er mye mellom himmel og jorden som vi ikke forstår nå. Man kan føle at den som ikke er her lenger er i nærheten av oss selv om vi ikke kan se.  Ingen av oss her er noe spesielt kristne men vi tror på Gud og liv etter døden.  Dette jeg skal fortelle nå vil helt sikkert bli oppfattet som overtro og bare tøys fra enkelte som mener at når man dør er man borte for alltid.

Jeg har lest at det etter døden består av mange rom / dimensjoner .
De aller fleste som har opplevd å være klinisk døde beskriver det som verdens beste følelse. Fullstendig lykke og varme. Etter at de kom tilbake til livet har noen av de faktisk angret.

Altså at sjelen fortsatt vil være bevisst selv etter at legemet dør. Døden er en avslutning på dette livet, men jeg syns faktisk ikke det er så utenkelig at det åndelige ikke forsvinner. Det vil bare gå over til en annen form.
Og når jeg begynner å tenke slik, så blir jeg også mye mer åpen for dette med spøkelser og det usynlige. Jeg tror det finnes mange dimensjoner, og selv etter døden vil vi fortsatt eksistere, bare ikke i den samme kroppen.

Men en ting er garantert, vi skal alle dø før eller siden og da får vi oppleve om dette stemmer eller ikke.