Marthes-mat blogg

onsdag 19. september 2012

Ukes rapport fra huset i skogen



Kjære Dagbok
Jeg og Kristine kjørte Lene til det stedet hun skulle arbeide denne uken på søndagsettermiddag. Hun skulle arbeide natten og da begynner hun på søndagskvelden kl 22:00. Lene fikk låne en hybel som arbeidsstedet hadde til sine ansatte og overnattet der til i dag da vi var der og hentet henne i ettermiddag etter hun hadde fått slappe av noen timer etter vakten.

Nå har Lene fri i 2 dager for hun skal arbeide i helgen, men da som dagvakt. Da kommer hun hjem etter vakten er over. På kjøreturen hjem på søndagskvelden fant vi på at vi skulle kjøpe med oss pizza fra Peppes og Kristine løp inn og kom ut igjen med en stor vegetarpizza som vi spiste nesten opp alt sammen av mens vi koset oss men en god gammel film.

På kjøreturen hjem i dag fant Lene på det at vi skulle heller spandere på oss en ferdig middag i dag så jeg skulle slippe å begynne å middag med en gang vi kom hjem.  Kristine løp inn på Rema og kom ut igjen med 3 pk med Fjordland Laks ferdigmat som vi varmet i micro ovnen. Jeg har smakt Fjordland mat før men ikke laks, så jeg syns dette var en god middag. Men litt for dyr til å kjøpes hver dag. Men som jeg skrev i forrige gang så liker jeg å lage mat så det blir nok lenge til neste gang vi kjøper oss slik mat.

Fredag er vanligvis vår ordinære dag hvor vi handler inn det vi trenger, men denne uken må vi handle i morgen for søs og Anders kommer til oss på fredagsmorgen. Dem skal hjelpe oss med å ta ned eplene og kjøre dem til gardsbutikken som vi får tilbake epleprodukter etterpå. Anders skal ha med seg varebilen så vi skulle slippe å kjøre med henger på bilen vår. De skal være hos oss til søndag da reiser de tilbake til Oslo.

Ute i haven har vi 7 epletrær som er fulle av epler. Ifølge en nabo så er det lenge siden det har vært så mye epler på trærne. Det skal bli interessant å se hvor mange kilo det er på trærne, for vi jentene har et lite veddemål mellom oss så vi er spent på hvem av oss som kommer nærmest det riktige svaret.

Nå snart skal jeg begynne å trene med bistand av Kristine, så blir det en god, herlig dusj før vi kan sette oss ned å se på tv.