Marthes-mat blogg

torsdag 6. september 2012

Jentegjengen i Oslo



Kjære Dagbok
Denne uken har vi vært i Oslo, bosatt i den lille leiligheten vi bodde i før vi flyttet til huset i skogen. Etter planen skulle vi reise tilbake til huset i morgen men det er nå utsatt til søndag da Lene skal på privatfest med sine studievenner på lørdagskvelden. Kristine skal kjøre og hente henne hjem igjen når hun skal det.

I dag tidlig kjørte vi Lene på arbeidet og Kristine hentet henne når arbeidsdagen var slutt. Etter vi hadde kjørt Lene til arbeidsstedet, reiste vi ut og handlet inn til uken. Vi var på Rema, Meny og SmartClub for å få tak i det som jeg hadde ført opp på handlelisten min. Når vi var ferdig fant vi oss et sted der vi spiste lunsjen vi hadde tatt med oss.

I morgenkveld er vi invitert hjem til søs og Anders på litt sen middag. Kristine er den faste sjåfører så hun skal kjøre så da kan Lene ta seg noen glass med vin til maten. Søs sa hun hadde kjøpt inn alkoholfri vin til meg. Da vi var innom vinmonopolet i dag kjøpte jeg også alkoholfri vin og annen vin pluss Braastad Cognac som vi liker meget godt. Bruker å ta et lite glass om kvelden, men jeg tar et egg glass opp i teen min på kvelden hvis jeg føler for det.

Stine fikk roast biff til middag i dag etterpå hoppet hun opp i sengen vår og sovnet så den maten likte hun godt. Har også kjøpt inn mye god mat til henne også på handleturen.

Søs har boblebad der skal jeg ligge i morgenkveld så jeg kan få varmet opp kroppen min igjen. Tror jeg ikke tar så mye feil så vil nok Kristine og Lene det også. Jeg har funnet frem igjen noen ullgensere for jeg fryser når jeg er ute nå om dagen.

I dag har jeg og Kristine renset en kartong med 5 kg reker jeg kjøpte i dag. Stine ville smake nesten hele tiden men vi fikk renset og pakket i småbokser slik vi har noe til senere. Det er alltid billigere å kjøpe i 5 kg eske enn i løs vekt.