Marthes-mat blogg

mandag 4. juni 2012

Studentjenter


Kjære Dagbok
Eksamen nærmer seg for de 2 studentjentene her i huset. Den siste uken har dem brukt godt med å lese bøker, info fra nettet og praktiske oppgaver. Både Lene og Kristine starter dagen kl 08:00 og holder på til kl 17:00 kun avbrutt med lunsj og middag.

Jeg påser at de får i seg nok mat og drikke når de er så opptatt med eksamen forberedelsene. Jeg er vant til å klare meg selv men spør dem kun når jeg må ha hjelp til saker jeg ikke klarer alene.

På fredag reiser vi tilbake til Oslo. Søndag sitter vi alle (jeg, Lene, søs, Kristine, Nadya og mamma) på flyet til Moscow. Tirsdag 12. juni er det Russia nasjonaldag med fest på den røde plass i Moscow. Vi skal bo hos min tante og onkel i utkanten av byen. Jeg skal også ri på hesten min, Oleg på søndag og mandag blir det ridetur i naturen sammen med søs, Lene og Kristine. Vi flyr hjem igjen på onsdag 13. juni.

Når vi kommer hjem igjen blir det forelesninger på Lene og Kristine før deres store dag med eksamen skal avlegges. Etterpå skal begge 2 ha ferie til 1. september før de begynner i arbeid. Innen denne tiden har vi flyttet for godt til huset i skogen.