Marthes-mat blogg

lørdag 30. juni 2012

Jentegjengen i gang med å pakke


Kjære Dagbok
Vi kom hjem fra huset i skogen til Oslo i dagtidlig kl 08:00 og siden har vi hatt et høyt tempo med å pakke og forberede oss på turen til vårt ferieparadis som vi reiser til på mandag.

Faren og hans samboer flyttet inn i vårt hus for å ta seg av Stine mens vi er borte. Vi syns dette var en bedre løsning enn at Stine skulle være i huset til Lenes far.

Vi tar med oss minimalt med klær, for der nede bruker vi ikke bikini eller badedrakt når vi skal sole oss. Herlig skal det bli.

Sitter nå å venter på at vaskemaskinen skal stoppe slik at jeg kan få tørket en av mine favoritt joggedresser jeg vil ha med meg. Vi syns det er bedre å gjøre seg ferdig med dette i dag for da kan vi slappe av i hele morgen før den lange reisen på mandag.

De som skal nedover til vårt ferieparadis er: jeg, Lene, Kristine, Nadya, søs og Anders, mamma og pappa. Jeg og Lene reiser på business class for det er bedre plass og mye behageligere for meg. De andre reiser på billig billetter. Når vi kommer ned til flyplassen i Spania er det ca 1 time med bil til vårt ferieparadis.

Pusen til søs har ei god venninne av henne tatt hand om. Søs skal bare være der nede i 2 uker for henne og Anders reiser hjem.

Kristine har vært litt livredd for at hun skulle bli igjen her i Oslo alene når vi andre reiste, men har beroliget henne for lenge siden at hun blir med der vi reiser hvis hun ønsker det. Jeg vil trenge hjelp der nede også og jeg vil ikke belaste Lene eller søs med det når jeg syns de fortjener ferie. Nå klarer jeg meg for det meste alene, men enkelte ting må jeg ha hjelp til om jeg vil eller ikke.

Jeg vil få ønske alle mine lesere her en riktig god ferie. Rapporter fra mitt opphold i ferieparadiset vil bli skrevet her under hele oppholdet vårt. Så følg med hvis du vil vite hva vi foretar oss der nede i solens rike.