Marthes-mat blogg

onsdag 4. juli 2012

Jentegjengen på nakenferie i Spania


Kjære Dagbok
Vi hele gjengen og mine foreldre kom hit til vårt sommerhus i dette paradiset mandag ettermiddag. Da rev vi av oss alle klærne og rett ut i solen. Herlig var det. Litt senere på kvelden var vi ute og kjøpte oss en meget god middag. Vi spiste grillet kylling med salat. Det ble nok litt for mye vin på Lene og søs, de sov lenge i går.

I går slappet vi av mye på stranden og i svømmebassenget. Kristine og Lene hjalp meg så jeg fikk dobbel dose med trening i vannet. Etterpå slappet jeg av på en gummimadrass på vannet mens Lene, Kristine, Nadya, søs og Anders koset seg i vannet med diverse aktiviteter.

Av badevakten har jeg fått låne en slik rullestol med store hjul så jeg kan ta meg frem bedre i sanden enn med den jeg har. I går spiste vi grillmat til middag laget av mine foreldre med vin til.

I går kveld spilte vi kort og straffen for å tape er den samme som vi hadde i fjor. Et glass med iskaldt vann med isbiter helt over hodet på taperen. Jeg fikk glasset 2 ganger, Kristine 1 gang og Lene 1 gang. Ubehagelig med kalde isbiter som renner nedover kroppen både foran og bak, men dette er bare for gøy så vi tar det ikke så tungt når vi taper men prøver å spille bedre neste gang så slipper å tape men vinne.

I dag har jentene reist ut på shopping før det blir for varmt. Jeg sitter ute på verandaen sammen med mine foreldre og slapper av til de andre kommer seg hit igjen. Jeg vil heller slappe av enn å være med ut å shoppe i denne varmen. Skal være med på shopping fredagskvelden før markedet stenger.

I dag skal vi tilbake til stranden for å slappe av, så blir det en omgang i svømmebassenget. Jeg og Kristine skal lage middag til oss i kveld. Jeg har ikke helt bestemt meg ennå men tror det blir hamburgere i brød med deilig salat til.

Vi i jentegjengen passer godt på hverandre, vi smører oss godt inn med sol olje overalt og hjelper hverandre med det. I fjor ble jeg solbrent på brystene mine og det kan jeg garantere at det var ikke noe behagelig å oppleve. Så i år prøver vi så godt vi kan å unngå dette alle sammen.

Hamburger baren hvor vi spiste mye god mat i fjor sommer har fått nye eiere, vi tenkte å teste ut maten her når vi er ferdig med å shoppe på fredag. Vi skal teste om maten er like god som den var i fjor.  Det var alt jeg ville fortelle deg nå, Kjære Dagbok, men jeg kommer tilbake med rapport om noen dager til deg.