Marthes-mat blogg

onsdag 25. juli 2012

Hjemme best


Kjære Dagbok
Da er vi endelig hjemme igjen etter lang ferie i vårt ferieparadis. Vi reiste til vår leilighet i Oslo på søndag og reiste opp til huset i skogen i går kveld.

Mandag hadde Kristine bursdag (26 år) som vi feiret hjemme hos oss på kvelden med marsipankake og hjemmelaget pizza og noen glass vin. I går måtte vi bli med Kristine hjem til moren der hun bodde før og hente hennes eiendeler som besto av bøker, cd, bilder, bamser og et eldre skap hun hadde fått av bestemoren sin for lenge siden.

Kristine bor sammen med oss for hennes mor er dypt kristen og ikke snill mot henne. Hun er dessutten min MPA assistent som hjelper meg med det jeg ikke klarer selv.

Vi var fremme i huset i skogen i går kveld litt før kl 23:00, da var vi sultne alle 3 så da laget vi oss en enkel middag. Etter diverse gjøremål fant jeg frem til sengen kl 02:00 og sovnet med en gang jeg var under teppet. På forhand hadde jeg laget 3 nistepakker som vi spiste sammen ute på verandaen i dag sammen med te.

I dag har vi for det meste kun slappet av. Jeg har ligget mesteparten av dagen på sofaen og slappet av for kroppen min krever det. Det eneste jeg skal gjøre i kveld er å skrive handleliste så Kristine og Lene vet hva jeg skal ha når de sammen reiser på handletur i morgen. Jeg vil ikke være med for jeg liker meg best hjemme og har også noe annet arbeid jeg må få unna i morgen.

Lene klippet plenen her i dag med et gammelt vrak av gressklipper uten eksospotte som bråker noe helt forferdelig så i morgen skal Lene sette på hengeren på bilen og se om hun får kjøpt en ny bedre gressklipper. Hun må også kjøpe ny havesaks så hun får fjernet noe av ugress og annet som vokser her rundt.

Hun skal også kjøpe med seg noe beis for jeg skal beise rekkverket rundt på vår veranda, jeg syns vi skal ha på igjen hvitt som er der fra før. Å beise kan jeg gjøre når jeg sitter i stolen. Vi har bestilt markise over den halve delen av verandaen som firmaet lovet å montere på fredag. Vi vurdere som vi skal ha markiser på noen av dem andre vinduene også, men må få et pristilbud før vi bestemmer oss.

Kristine vil vise at hun er ei tøff jente og skal bade naken i Mjøsa med Lene bare det blir sol og pent vær. Dette er et veddemål som vi ble enige om da vi var nede i ferieparadiset vårt.