Marthes-mat blogg

søndag 2. mars 2014

Vinterferien

Kjære Dagbok
Denne uken som vi er ferdig med nå har det vært vinterferie her vi bor. Jeg og Lene tok oss noen dager på et hotell kun oss 2 på kjærlighetsferie. Kristine var sjefen hjemme noe hun fungerer meget godt til å være.

Jeg og Lene var på hotell fra lørdag til tirsdag og kom hjem utpå kvelden fordi vi hadde lyst å gjøre noe spesielt for dem som var hjemme. En dag tok vi med oss alle sammen ut på middag i Lillehammer, en annen dag tok vi en hel dag i Hamar med lunsj og middag. Vi brukte toget så bilene ble stående igjen på stasjonen i Lillehammer.

I vinterferien har også Maria fått testet ski utstyret hun fikk i julegave, hun ble med Kristine og Nika som aldri hadde stått på ski før så alle jentene fikk noen knall og fall og snøbad så alle sammen måtte tines opp igjen i badstuen når turen var over. Maria likte å stå på ski og har vært ute flere turer men da med Kristine og hun blir bedre mer hun trener. Kanskje vi kan se en Norges mester i Maria om en del år? Ikke godt å si men muligheten er der.

Faren til Kristine og Maria kom opp til oss på fredag og har vært her til etter lunsj i dag da han kjørte tilbake til Bærum. Selv om jeg hadde fått streng ordre om å holde meg unna alt som hadde med matlagning å gjøre i vinterferien klarte jeg ikke å gjøre det. Så jeg laget middag med helstekt laks på lørdag.

Jeg skal ikke på arbeid i denne uken som kommer men neste uke er jeg igjen i full fart på den jobben jeg liker så godt. Så det kan sies at jeg har 2 ukers vinterferie, men da får jeg og Kristine eller finne på noe vi kan gjøre hjemme av arbeid som har ligget å ventet en god stund.


Planene for påskeferien er klar alt, men det kommer jeg tilbake til litt senere hva vi skal ut på for noe.