Marthes-mat blogg

onsdag 26. juni 2013

En hvit løgn



Kjære Dagbok
Jeg var ikke helt ærlig da jeg skrev mitt forrige innlegg i dagboken min. jeg skrev at vi skulle ha familieselskap, vel noe av det var sant, men den egentlige grunnen var at Kristine og Nadya skulle gifte seg på lørdag. Det var bare vi i huset, mine foreldre og Nadyas søster som viste om hva som skulle foregå på lørdag.

Så på lørdag kl 13:00 sto 2 søte jenter under det store epletreet vårt i haven foran den kvinnelige presten fra Oslo som viet meg og Lene og Kristine og Nadya avla ekteskapsløfte. Jeg og Lene var forlovere. Etterpå startet det som i utgangpunket skulle være familieselskapet.

Vi hadde laget all maten som ble servert selv. Koldtbord, diverse kaker, hjemmebakte brød og rundstykker. Søs hadde tatt jobben som grillsjef og grillet pølser, laks, koteletter, burgere og mye annet til dem som ville ha varm mat. Vi var totalt 20 personer men vi hadde laget mat til 40 personer for å være på den sikre siden at det ble nok til alle.

Som en liten overraskelse til brudeparet hadde vi som viste om dette bestilt taxi til kl 20:00 som skulle kjøre dem til et hotell der de kunne få natten alene uten alle de som skulle overnatte hos oss.

Men det ble igjen mye mat men det var ikke noe problem med 5 sultne jenter i huset så forsvinner dem gode maten fort. Nadyas søster skal være hos oss til hun begynner i fast stilling i Trondheim 1. aug. Hun skal også være med oss når vi reiser ned til Spania til vært ferieparadis på nakenferie i neste uke.