Marthes-mat blogg

fredag 29. mars 2013

Jentekos i solen



Kjære Dagbok
I dag har vi koset oss i solen, vel ikke slik som du kanskje får inntrykk av tittelen på denne rapporten. Vi har slappet av, spilt kortspill og spist god mat. Vi har også besøkt stranden i noen timer før vi endte opp i bassenget og jeg fikk min vilje igjennom å trene selv om planen var å ikke gjøre det i dag.

Det er en meget god følelse å kunne være uten klær i sol, varme og vannet i bassenget. For dem som ikke har testet ut å sole og bade naken burde prøve det ut før dem fordømmer oss som liker det.

I går kveld besøkte vi den kylling baren som tok over etter dem andre som hadde stedet i fjor for de gikk tilslutt konkurs pga helt forferdelig mat de prøvde å selge til turister til en meget høy pris. Vi som dro dit var meg, Lene, Kristine, søs og Nadya. Vi fikk en virkelig herlig kyllingrett med saus, potetballer og mye salat. Den sausen var virkelig god så jeg ønsket å vita hvordan kokken hadde laget din men fikk til svar at det var kokkens hemmelighet. Med denne gode middagen + 2 fl hvitvin og 2 bk cola betalte vi ikke så mye for. Vi kjøpte med oss en porsjon hver som kokken pakket inn til oss hjem.

I morgen påskeaften skal vi grille laks her vi bor, jeg har tatt ansvaret for å handle inn det vi trenger til å lage påskemiddagen. Holder på å sette opp handlelisten nå. Kristine og Lene skal være med meg ut på handletur i morgen og hjelpe meg med å lete igjennom supermarkedet etter det vi skal ha.

Nå er jeg sliten så jeg og Lene skal ta en dusj sammen før vi skal slappe av i sengen noen timer før jeg skal begynne med nattmaten vi bruker å spise rundt kl 22:00 tiden.

Husk å stille klokken frem 1 time natt til søndag 31. mars.