Marthes-mat blogg

torsdag 14. mars 2013

Livet i huset i skogen



Kjære Dagbok
Forrige helg var vi i Oslo i var gamle lille leilighet hjemme hos mine foreldre. Lørdag var vi jentene og mamma på besøk i svømmehallen når det var naturistbading (nakenbading). Jeg liker å trene i vannet og vi var i bassenget i nesten 2 timer. Etterpå var det hjem for pappa hadde vært kokk mens vi var der borte og hadde laget middag da vi kom oss hjem.

Vi reiste hjem til huset i skogen på søndagsettermiddagen. Selv om jeg liker meg i Oslo er det herlig å komme tilbake til stillheten her ute i naturen. Men noen ganger savner jeg støyen som jeg hørte når jeg bodde fast i Oslo.

Onsdag hadde vi vår faste bake dag der vi baker rundstykker og brød. Det ble samtidig laget en stor kjele med grønnsakslapskaus som ble frosset ned i porsjonspakker som vi tar opp igjen til middag eller som kveldsmat. Mye bedre enn disse grønnsaks posesupper man kan kjøpe.

I morgen fredagskveld skal vi hjem til Lenes far og samboer på middag. Det blir koselig og hender det blir litt sent før vi er hjemme igjen. Kristine er fast sjåfør når vi er ute for da kan Lene ta seg vin til maten.

I helgen har vi ikke lagt noen planer men tar det med ro. I morgen er vår ukentlige handletur og vi har så lyst på ei god stek til middag i helgen så jeg skal se om butikken vi handler i har fått inn lammestek eller så blir det roastbiff stek som jeg kommer til å kjøpe.

Mandag 25 mars og til 1 april skal vi ned til vårt ferieparadis i Spania. Men det skal jeg fortelle om senere. Der nede er det naturistområde så vi kan være nakne hele døgnet hvis vi vil. Det liker vi å få sol på hele kroppen.

Ha ei fin og koselig helg alle som leser Min Åpne Dagbok.