Marthes-mat blogg

torsdag 19. januar 2012

Nyter livet i huset i skogen

Kjære Dagbok
Alle vi her i huset i skogen nyter det nye livet vårt så kjempegodt her og da er det kjempetrist hver gang vi må tilbake til Oslo for å bor der 2 uker før vi kan reise tilbake å være her i de neste 2 ukene.

Jeg liker å lage god mat og de 2 andre jentene her i huset blir bortskjemt på maten noe jeg liker godt. De få dagene jeg ikke bruker lang tid på middagen ser jeg at de savner mine egne spesialiteter.

I dag har jeg stekt en 2 kg med roastbiff som ble servert med bearne saus tilsatt fløte, hjemmelaget pommes frites og vegetarsalet. Resten av biffen skal brukes som pålegg på skiver. Vi har feiret søs sin 24 års bursdag i dag. Hun kom oppover til oss på tirsdagskvelden og skal være til søndag. Anders kommer å henter henne.

Nå begynner den leiligheten nede i kjelleren å bli ferdig og Anders skal kople opp strømmen i helgen. Denne leiligheten skal vi leie ut. Leilighet er på 55kvm.

Nadya er på besøk hos oss denne uken for hun har fri fra arbeidet sitt som sykepleier. Søs var uheldig på arbeidet og fikk skadet venstre armen sin mellom ei dør og seng, hun er sykmeldt for 4 uker.

Nadya har ryddet vekk all snøen på verandaen slik at jeg kan sitte der ute og nyte en varm kopp med te på en mild dag. Ellers er vi mye ute i naturen. Veien som går innover skogen er rengjort for snø så jeg har ingen vanskeligheter med å rulle med mine gående venner. Vi har med oss lunsj som vi koser oss med inni skogen. Jeg blir i så god form og humør av disse turene i naturen. Vi gleder oss til våren, sommeren og høsten for da blir det mange slike turer.