Marthes-mat blogg

tirsdag 18. juli 2017

Naturist ferie



Kjære Dagbok
Da har vi i huset i skogen endelig kommet oss ned til vårt ferieparadis i Spania. Vi reiste ned på fredag og skal være her til neste tirsdag. I år er det ikke bare meg, Lene, Kristine, Nadya og barna som er med men også andre slektninger og venner med deres barn. Barna stortrives med å løpe rundt i solen og bade uten en tråd på seg. Barna som er 8 stk av blir godt passet av oss 8 stk voksne som er med.

Barna våre er vant med hjemme bakt brød og rundstykker og har gitt klar beskjed at de hater det spanske brødet så vi tok en lang bake dag i går og fikk baket nok brød og rundstykker så vi har nok til vi skal hjem.

De fleste av barn og voksne holder til i svømmebassenget mesteparten av dagen mens jeg heller vil slappe av i skyggen hvis jeg nå ikke soler meg litt.

Vi griller middagen vår men når vi på ettermiddagen er ute på markedet spiser vi lunsj på en hamburger bar som også er meget gode til å lage vegetarmat. Denne hamburger baren har blitt vår favoritt sted de siste årene vi her vært her. Den lille butikken som ligger inne på området har økt sine priser så mye at vi handler bare der hvis vi er helt nødt slik som vann i 3 og 5 liters flasker for å slippe å bære dette som er tungt så langt.

Vi har gjort det slik at når vi har spist middag får barna 2 euro hver seg som de løper ned på den lille butikken for å handle is eller frukt som de får som dessert. Våre 2 barn kommer alltid tilbake med sukkererter eller druer for de sier at de hater den spanske isen. Jeg skal være enig med dem i det, den er som sukkerbombe som også ikke er bra for våre 2 barn som har diabetes.

I dag har jeg, Lene og våre 2 barn vært ute på markedet for å handle inn til vegetarsuppe som holder på å koke nå. Vi vil ha en avveksling fra all den grillmaten. Jeg fikk også kjøpt mange fine t-skjorter til barna til en meget lav pris pluss en fin sommer joggedress til meg selv.

Barna liker suppe til kveldsmat så her nede lager vi tomatsuppe av store spanske tomater og spinatsuppe av spinat vi kjøper. Jeg blandet litt brokkoli sammen med spinaten i går da jeg laget suppe og den ble veldig populær blant alle som spiste den. Det blir noe som jeg skal gjøre når vi kommer hjem.

Nå er vegetarsuppen ferdig så Kristine løper rundt ute for å innkalle at middagen er klar.