Marthes-mat blogg

torsdag 30. juni 2016

Kjære Dagbok



Kjære Dagbok
Jeg må be deg om en stor unnskyldning fordi jeg ikke har skrevet til deg i den siste tiden. Jeg er meget trist at jeg ikke har fått gjort det.
Jeg skal ta meg i nakken og lover å bli bedre i fremtiden med å skrive til deg.

Victoria hadde bursdag 20. juni, hun feiret dagen sin hele helgen først sammen med sine ”samboende venner” så med sin klasse tilstede. Hun ble 13 år og er husets første tenåring og det måtte vi feire stort.

Nå står den store ferieturen til vårt ferieparadis i Spania på planen. Englene har holdt på siden mandag med å pakke ned i sekken sin det de skal ha med seg. Viktig å begynne tidlig så de ikke glemmer noe. Vera og Tanja var lei seg for at deres store bamse ikke kunne bli med på ferie men de forstår at bamsene skal ha fest når vi er ute av huset. Men den bamsen de fikk da vi fant dem i Moskva blir med på ferie.

Søs, Anders og Nata skal være her for å passe på huset og pusene våre slik at de slipper å bo hos Lenes familie som de har gjort før.
Nika skal til kjæresten sin i Bærum, de skulle på hyttetur på fjellet, mens vi andre soler oss i Spania.

Englene har fått 100 euro hver seg så de kan handle for, men kjenner jeg englene rett kommer mesteparten av pengene til å bli med hjem til sparegrisen.

Kristine og Maria har vært på europris og rema etter mange suppeposer i dag for disse suppeposene de selger i Spania er noe disse barna ikke vil spise. Toro spinatsuppe og knorr poser har det blitt handlet inn stort av i dag. Tomatsuppe lager vi selv av ferske tomater.

Da vil jeg ønske alle våre venner og lesere god ferie. Jeg vil også love at rapport fra Spania kommer inn på Min Åpne Dagbok så vi kan fortelle hva vi holder på med der i vårt herlige ferieparadis