Marthes-mat blogg

lørdag 17. september 2011

Rydde helg i huset.

Kjære Dagbok
Fredag morgen kl 08:00 reiste vi oppover til huset vårt i Lillehammer området. Det var Lene som kjørte bilen vår mens jeg og min MPA assistent Kristine var med. Søs og samboer Anders kjørte i firmabilen for han skulle jobbe i huset mens jentene ryddet på loft og kjeller.

Lenes søster Elin og hennes samboer møtte oss ved huset da vi kom dit opp kl 11:00. De hadde fått låne en stor varebil med like stor henger for å kjøre vekk skrapet med. Jeg rullet inn i huset sammen med Anders som begynte med det elektriske arbeidet. Jeg så at bygningsarbeideren og sønnen hans var ferdig med å lage 3 nye rom til oss. De hadde også malt rommene i de farger vi ønsket. Soverom 3 ble grønt, arbeidsrom blått og trenings rom mørke rødt.

Veggen i soverommet ved siden av badet var fjernet for at vi ønsker større bad, men de fikk ikke gjort noe mer før rørlegger hadde gjort noe av jobben sin der.

Jeg, Lene og Kristine sov over hos Lenes familie for vi kunne ikke overnatte i huset slik det er nå. Søs og Anders sov over på et hotell i byen.

Vi reiste hjem i ettermiddag, men søs og Anders reiser hjem i morgen for han ville gjøre seg delvis ferdig med jobben sin så det ikke blir så mye å gjøre neste gang. Så nå har huset fått nytt sikringsskap, nye kabler, kontakter og lyspunkter. Men det gjenstår litt arbeid som han tar senere.

I går kveld var Kristine sliten etter ryddejobben i kjelleren og hun satte seg i et rom som nesten ikke hadde lys oppå en plankehaug. En rusten spiker fant veien igjennom buksen og opp i rumpa hennes. Så hun måtte ha lege hjelp. Men det gikk bra selv om det gjør vondt når hun sitter.

PS: Jeg er fullstendig klar at mye av dette jeg skriver om her ikke inngår i vanlig arbeid for MPA assistent. Men Kristine er vår venninne som vil hjelpe til i det huset hun også skal bo i.

Jeg trenger heller ingen veiledning, opplæring eller kurs for å være arbeidsleder for mine MPA assistenter. Jeg er utdannet sykepleier og min kjærest Lene og søs har begge svært høye utdannelser innenfor helse. Så vi klarer oss selv uten at fremmede skal blande seg inn i mitt liv.