Marthes-mat blogg

mandag 4. april 2011

Elena kastet ut av Norge

Kjære Dagbok
Endelig ble vi kvitt mitt søskenbarn Elena i dag. Mor kjørte henne på flyet på Gardermoen i dag. Hun skulle ha vært i Norge i 5 uker på visum besøk men hun var så umulig og i tillegg så slem mot meg at mor og far ville bli kvitt henne så fort som mulig.

Det var etter det Elena gjorde mot meg på lørdag at begeret kokte over for mor og far. Elena fikk bo hos mine foreldre mens hun skulle være her. Jeg og Lene bor i kjellerleiligheten hos mine foreldre. Vel, mens Lene skulle en tur til Meny og handle det vi glemte på torsdag, hun låste døren som vanlig og reiste. Elena hadde vært oppe i nøkkel skapet hos mine foreldre og stjålet nøkkelen til vår leilighet. Hun låste seg inn til meg mens jeg var alene og overrasket meg. Hun dro meg ut av rullestolen og ned på gulvet. Hun sa at hun skulle hjelpe meg med hjemme treningen i dag. Deretter kledde hun av meg alle klærne så jeg ble liggende naken på gulvet. Så tok hun tak i føttene mine og skulle heise meg opp ned. Men på lørdag hadde jeg en alarmknapp rundt halsen som kan utløse tyverialarmen i leiligheten. Jeg trykte inn knappen og alarmen begynte å ule. Mine foreldre hørte det og kom løpende og så fort hva som foregikk. Det ble en krangel mellom Elena og mine foreldre, for hun henviste at hun ville kun det beste for meg og at hun er lege som vet hvilken trening som er best for meg.

Lene kom hjem fra Meny og ble også fly forbannet når hun fikk vite hva denne drittjenta Elena hadde funnet på. Så mine foreldre bestemte at Elena måtte reise hjem til Moscow i dag med første fly.

Lene har kastet ut Elena fra vår leilighet 2 ganger forrige uken når hun har kommet for å hjelpe meg med treningen. Hun er veldig hardhendt og det gjør veldig vondt når hun tar tak i meg.
Hun har hjulpet meg med treningen en gang før, men jeg ble helt utslitt av alt mase og at hun ble aldri fornøyd samme hvilken møte jeg gjorde øvelsene på.  Så jeg fortalte Lene at jeg ikke klarer å ha henne til å hjelpe meg for hun sliter meg helt ut.

Jeg har fått meg ny personlig assistent etter at kjæresten til Espen sluttet i jobben for hun hadde mer enn nok med sykepleiejobben sin. Min venninne Kristine har overtatt denne jobben og kommer innom meg 3 ettermiddager i uken og hjelper meg med hjemmetreningen. Resten av uken hjelper Lene eller søs meg.

Etter treningen med Kristine bruke jeg å spandere noe god mat på henne. Dette kan være pizza, roast biff, kylling med salatblanding. Kristine er ei veldig snill jente, hun gjør slik jeg sier og hun maser ikke heller ikke bruke kjeft på meg hvis noen av øvelsene er litt for vanskelig for meg å utføre pga av smerter i kroppen.