Marthes-mat blogg

tirsdag 1. mars 2011

Marthe hos legen

Kjære Dagbok
Mor kom og hentet meg og kjørte meg til legesenteret. Jeg hadde time der kl 11:00.

Først ble jeg henvist inn til helsesøster som tok blodprøve av meg, så var det inn til legen. Han begynte å spørre meg ut om hvordan jeg hadde det og om mine medisiner hjalp meg og hvordan treningen gikk. 

Så ble jeg henvist inn på et eget undersøkelsesrom, legen ba meg kle av meg alle klærne slik at jeg ble naken i dag skulle han ta en hel sjekk av kroppen min i dag. Dette er noe som jeg bruker å gjøre en gang pr år for å sjekke at alt det andre er i orden.

Mor hjalp meg med å kle av meg alt sammen og fikk meg på maven på undersøkelsesengen. Legen kom tilbake og begynte å undersøke meg, klemte meg rundt på ryggen og nedover høyre ben som har litt følelse. Han ba meg sette meg på en stol, lene meg fremover mens han fortsatte undersøkelsen av nakken og ryggen. Han la handen sin under brystene mine og andre handen på ryggen og klemte.

Så sa legen at han skulle undersøke brystene mine, han la en hand rundt hvert av brystene og begynte å klemme og kjenne etter noe som ikke skulle være der. Det var det ikke så legen godkjente brystene mine.
Men så kom det til den delen av undersøkelsen jeg har vært nervøs for i flere dager. Legen skulle undersøke meg i underlivet. Det er noe jeg ikke liker at en mann skal berøre meg der nede. Men noen ganger må man gjøre saker man ikke liker så jeg la meg på ryggen slik legen og mor sa
.
Mine ben ble lagt opp i benholdere også begynte legen med undersøkelsen, men det jeg syns var mest ekkelt var da han stakk 2 fingrer inn underlivet og den andre handen på maven min og begynte å kjenne på de indre kjønnsorganene, livmor, eggledere og eggstokker. Det var veldig ekkelt syns jeg. Men så var legen ferdig og han sa at jeg var frisk i alle fall der. 

Så fikk jeg beskjed om å kle på meg igjen, mor hjalp meg og så var det inntil legen. Han sa jeg skulle fortsette med mine medisiner, pluss disse sprøytene jeg skal bruke ved akutte smerter og jeg skulle fortsette med treningsplanen jeg fikk forrige gangen.
Så kjørte mor meg hjem og etter at jeg hadde spist lunsj krøp jeg opp i sengen og sov noen timer til det var tid til å lage middag til Lene kom fra jobben.
 
I kveld skal Lene, søs, Christine og Kristine ut på joggetur. Dette er noe de gjør sammen en gang pr uke. Jeg brukte å vare med før ulykken men nå bruker jeg å snakke med Espen mens han sitter hos meg mens kjæresten Christine er med på joggeturen. Etter joggeturen skal alle de 4 jentene dusje hos meg før de reiser hjem. Men først bruker jeg å spandere på dem pizza.