Marthes-mat blogg

lørdag 11. mai 2013

Oslo ferie



Kjære Dagbok
Oppholdet her i Oslo / Bærum ble lenger enn planen vår var da vi kom hit. Lene og Nadya satte seg på toget hjem på søndag og kom tilbake hit med Lenes bil på onsdagskvelden. De måtte reise fordi de skulle arbeide i disse 3 dagene. Jeg og Kristine ble igjen her i vår lille leilighet hos mine foreldre.

I disse 3 dagene vi var alene har vi slappet av, men også fått stekt opp mesteparten av karbonadedeigen vi kjøpte på Svinesund som ble til hamburgere, kjøttboller og kjøttkaker. Jeg blandet i opphakket løk og paprika i halvparten av dem vi gjorde klar.

Vi baket også 6 brød og 70 grove rundstykker som vi delte mellom oss. Vi har nok blitt litt bortskjemt med hjemme laget for det man kan kjøpe ferdig i butikk smaker noen ganger som papp. Her hos oss er det 4 jenter som skal ha mat hver dag og da forbrukes det mye av det selv om Kristine og Nadya har flyttet for seg selv, bruker vi å spise middag og noen andre måltider sammen.

I dag har jeg og Lene vært borte hos Hansemann og kona hans. Hansemann er min gamle fysioterapeut som jeg var hos 1 gang pr uke før jeg flyttet nordover. Nå har han blitt pensjonist og jobber litt hjemmefra. I dag fikk jeg ei meget god behandling på den vonde ryggen min pluss hel kroppsmassasje både foran og bak på kroppen. Jeg lå naken på behandlingssengen for dette er jeg vant med. Lene fikk kroppsmassasje av kona hans og hun likte det også. Akkurat nå føles som hele kroppen min har fått juling for den behandlingen gjorde vondt til å begynne med.

Jeg fikk akutt ryggsmerter på onsdagskvelden men jeg regner med at det hadde jeg mesteparten av skylden for selv. I følge Kristine hadde jeg holdt det gående mesteparten av onsdagen for å gjøre det så perfekt med middagen jeg laget til vi alle var samlet igjen. Det tar på å rulle rundt i mange forskjellige butikker å lete etter det jeg skulle lage en romantisk middag med.

Etter planen reiser vi tilbake til huset i skogen på onsdagsettermiddag og vi har tenkt å feire 17 mai der oppe. Blir det pent vær skal vi grille er planen og slappe av. Har ikke noe lyst på å feire her i Oslo da jeg ikke liker meg der det er mange mennesker samlet på et sted. Mye bedre å være i nærheten av naturen og kan høre fuglene snakke sammen i stillheten i skogen.