Marthes-mat blogg

mandag 2. september 2013

Livet i skogen



Kjære Dagbok
Beklager Kjære Dagbok men jeg har ikke hatt tid til å skrive til deg på en stund. Mandag begynte Maria på skolen, hennes søster Kristine var med henne der hele dagen. Det fine er at Maria har kommet i en klasse med snille barn og hun liker seg der veldig godt.

Det er en stor overgang for henne å måtte opp av sengen kl 05:45 for å bli ferdig til hun skal reise kl 07:15 for skolen begynner kl 08:00 men hun hopper ut av sengen så vi har ikke hatt problemer med å få henne opp.

Nadya reiste til sin søster på torsdag i Trondheim fordi hun hadde vært utsatt for en liten ulykke og var sykmeldt for 2 uker. Hun ble med Nadya ned igjen på søndagskvelden og er her hos oss nå.

Vi andre reiste til Oslo på torsdagskvelden fordi flyttelasset til Marias og Kristines far hadde ankommet hans nye bolig i Bærum. Begge jentene ville hjelpe sin far med å få alt på plass.  Jeg og Lene flyttet inn i vår lille leilighet vi har hos mine foreldre og var der til vi kjørte hjem på søndag.

Jeg har ennå adresse hjemme hos mine foreldre så jeg fikk forhåndsstemt på fredag. Jeg bruker alltid stemmeretten min, det er min måte å være med å bestemme hvem som skal sitte i regjering her i landet.

Selv om vi liker oss kjempegodt i huset i skogen syns jeg og Lene det alltid er trist å reise fra vår leilighet som vi bodde i så mange år før Lene arvet huset etter sin bestemor.