Marthes-mat blogg

fredag 23. august 2013

O, Bli hos meg, Minnestund



Kjære Dagbok
I ettermiddag hadde vi minnestund etter at Kristines stemor og Marias mamma døde for en uke siden. Hun var fra Miami Beach og familien ville ha henne hjem så båren ble sendt med fly denne uken uten noen form for begravelse der hun bodde sammen med sin mann og datteren.

Denne uken har Kristines og Marias far bodd hos oss og vi fikk i stand en minnestund  ettersom de ikke fikk tatt farvel i en begravelse.  Lene og faren hennes ordnet opp i alt sammen med meg på sidelinjen som gjorde det jeg er god til.

Så i ettermiddag ble det minnestund med den kvinnelige unge presten som mine foreldre kjenner som holdt minnetalen. Tilstede var vi fra huset, mine foreldre, min søs og mannen, Lenes far, samboer og søster + en del kolleger av Lene og hennes far. Da vi fikk trykket opp 30 minne ark trodde vi at vi hadde tatt oss vann over hodet, men i det kapellet vi fikk låne var det nesten 50 personer til stede.

Etter minnestunden var avsluttet etter ca 25 min ble det nede på kirkegården satt ned en tom urne der Lenes mor ligger. Faren hennes hadde godkjent det ettersom det er snart 20 års siden Lenes mor døde. Så ble det pyntet med røde roser og rosehjerte på minnestedet.

Etterpå ble den nærmeste familie pluss noen til med oss hjem for enkel servering som besto av snitter og drikke.

Vi lyser fred over Victoria som døde så altfor tidlig